VV Rottevalle

Hoewel het zaterdagmiddag pas de vierde competitieronde was werd er al gesproken over een zes puntenduel. Verklaarbaar want VIOD Driesum had al zijn wedstrijden verloren en Rottevalle was met slechts een overwinning ook nog niet in goeden doen. Winst op eigen veld zou in ieder geval een gat van zes punten met de tegenstander slaan.  Dat het een echte strijd zou worden stond dus op voorhand vast. En hoewel VIOD Driesum vanaf de aftrap  alle ziel en zaligheid in de wedstijd legde had de thuisclub het betere van het spel. VIOD Driesum moest zich vooral behelpen met tegenhouden en dat  lukte vrij aardig. Tot in de zevende minuut Steffen Schra met  een geweldig afstandsschot de te ver voor zijn doel staande keeper van VIOD Driesum verraste. Rottevalle bleef het initiatief houden en wilde zo snel mogelijk meer afstand nemen. Het was er weliswaar een aantal malen dichtbij, het lukte pas in de 25ste minuut toen Jelle Geertsma doeltreffend kon afronden na een geslaagde aanval. Nog beter zou het zijn om de wedstrijd al voor de thee definitief in het slot te gooien met een derde doelpunt. Een aantal mogelijkheden werden om zeep geholpen en zo werd er tot de rust niet meer gescoord.

Na de onderbreking was Rottevalle een paar maal dicht bij de zo gewenste beslissing, maar Steffen Schra vond de doelman op zijn weg en een paar voorzetten werden niet op waarde geschat. En toen Rottevalle verzuimde het af te maken leidde dat tot de beste aanval van VIOD Driesum  in de wedstrijd.  In rap tempo werd het veld overgestoken en het schot van Roelof v.d. Veen in de verre hoek gaf doelman Robert de Jong het nakijken. En net als in de vorige wedstrijden kon Rottevalle het beginniveau in de eerste helft niet vasthouden. Teveel lange ballen en teveel balverlies. Bovendien had VIOD Driesum zich in de wedstrijd terug geknokt. Zo werd het nog een hachelijke en tumultueuze slotfase konden de gasten met een bal op de lat nog bijna met een remise huiswaarts keren.

Al met al was de zege op basis van het spel in de eerste helft zeker verdiend, maar de conclusie is ook dat het verval te groot is en zeker het rendement in goede fases omhoog moet. Rottevalle staat nu wel keurig in de middenmoot!

Volgende week gaat Rottevalle op bezoek bij ONT In Opeinde  Aanvang 15.00