VV Rottevalle

Het spreekwoord zegt dat een goed begin het halve werk is en over de eerste twintig  minuten van het duel in Veenwouden leek de eerste klap dan ook een daalder waard. Rottevalle had het initiatief en stichtte met knappe voorzetten het nodige gevaar in het doelgebied van de thuisclub. De mogelijkheden werden echter vooralsnog nog niet op waarde geschat, dat gebeurde pas in de 21ste minuut. Steffen Schra stond vrij en had nu genoeg ruimte om verwoestend uit te  halen. Op dat moment was de voorsprong verdiend, maar Rottevalle viel langzamerhand terug en SC Veenwouden kwam onverwacht op gelijke hoogte. Na onvoldoende ingrijpen  kreeg de linksbuiten van SC Veenwouden de bal op een presenteerblaadje en  hij aarzelde niet om doelman Marco de Boer kansloos te laten. Tot de pauze was de wedstrijd daarna redelijk in evenwicht waarbij de verdediging van Rottevalle vooral bij hoekschoppen een paar maal goed weg kwam.

Na de thee liet Rottevalle weinig geslaagde aanvallen zien en was SC Veenwouden sterker en hing een tweede doelpunt voor de thuisclub in de lucht. Lang leek het nog goed te gaan voor de gasten en mocht Rottevalles niet klagen dat het bij SC Veenwouden bij de aanvallers aan scherpte ontbrak. Zo leek het elftal van Marco v.d. Veen met een gelijkspel deze middag nog tevreden huiswaarts te kunnen keren. De laatste tien minuten beslechtte de thuisclub de wedstrijd in zijn voordeel. Rottevalle had nog een goede mogelijkheid gekregen op een doelpunt na een slechte trap van de doelman van SC Veenwouden. . Steffen Schra had wel een knap schot, maar de bal verdween naast  het doel. Zo verloor Rottevalle na een niet bijster goede tweede helft terecht met 3-1 van SC Veenwouden.

Een goed begin is het halve werk, maar  uiteindelijk onvoldoende om resultaat te boeken.

Volgende week zaterdag 12 oktober speelt Rottevalle thuis op eigen sportpak “It Hagehiem” tegen VIOD uit Driesum aanvang 14.30