VV Rottevalle

Zowel FC Birdaard als Rottevalle hadden hun openingsduel in de competitie verloren. Gebrand om de eerste punten bij te schrijven ontspon zich vanaf de aftrap een wedstrijd waarin beide elftallen elkaar weinig ruimte gaven. Het leidde over en weer tot  veelvuldig balverlies. In het eerste deel had Rottevalle nog wel een licht veldoverwicht, maar echt doelrijpe situaties vielen nauwelijks te noteren. In de laatste fase van de eerste helft kreeg FC Birdaard een aantal opgelegde kansen, maar de paal voorkwam onheil en doelman  Marco v.d. Boer kon eenmaal redden en tot zijn opluchting zien dat twee schoten naast het doel verdwenen. Zo mocht Rottevalle het meest tevreden zijn met de 0-0 ruststand.

Wat voor de thee al in de lucht hing gebeurde in de tiende minuut van de tweede helft. Thomas Jansma bekroonde een goede aanval van FC Birdaard met een doelpunt. Rottevalle ontplooide in de tweede helft meer initiatieven en  kreeg wat grip. Toch wilde het aanvallend aanvankelijk niet vlotten.  Pas nadat Fokko v.d. Veer vanaf  het middenveld de aanval ging ondersteunen kwamen er mogelijkheden. Hij was het die in de 78ste minuut Rottevalle naast FC Birdaard schoot.  Hij profiteerde van de rebound nadat Folkert Bosma de lat had geraakt.

Voor de thuisclub werd het nog mooier toen dezelfde Fokko v.d. Veer in het strafschopgebied aangespeeld werd en hij zijn tweede treffer kon noteren. FC Birdaard was de draad even kwijt na deze toch wel onverwachte tegendoelpunten. De strijd werd iets verbetener en FC Birdaard wilde niet verliezen en kwam in de 82ste minuut weer op gelijke hoogte.  Halverwege de helft van Rottevalle , nog ver van het doel, kreeg het een vrije trap. Tot verbazing van alles en iedereen vloog de bal in de kruising.   Een gelijkspel gaf wel de verhoudingen weer deze middag, maar Emiel Deelstra dacht er anders over. Hij kreeg de bal voor zijn voeten in het strafschopgebied en schoot via de binnenkant van de paal in het vijandelijke doel.

In de hectische slotfase hield Rottevalle stand, al moest Arjan de Haan met leeuwenmoed twee aanvallen onschadelijk maken.

Zo won Rottevalle in een niet al te hoogstaande wedstrijd, wel strijd maar weinig goed voetbal,  met 3-2 van FC Birdaard. “Man of the match “was deze middag Fokko v.d. Veer met zijn twee doelpunten.

Volgende week zaterdag 5 oktober speelt Rottevalle een uitwedstrijd tegen Veenwouden SC aanvang 14.30